Škola v Rakovníku, kde byla pobodaná učitelka, přiznává, že vztahu nejsou dokonalé

Vztahy mezi učiteli, mezi žáky i mezi rodiči jsou na všech středních i základních školách v rámci ČR více či méně neideální. Jsou školy, kde tyto problémy jsou nepatrné a jejich neřešení nezpůsobí žádný problém. Jsou však také školy, kde tyto problémy jsou rozsahu většího a mohou přerůst přes hlavu nejen učitelům. Dlouhodobá spolupráce rodičů a učitelů není snadná, dnešní doba nesoucí se ve znamení spěchu a nedostatku času čím dál tím více ubírá prostor pro osobní setkávání rodičů a učitelů. Zpětná vazba vyjímaje žákovské knížky a informace od studenta neexistuje. Jsou školy, kde se tento trend snaží řešit, nicméně zákony nejsou postaveny tak ideálně, aby přeměna probíhala plynule a relativně rychle. Většina aktivit v rámci zlepšování tohoto procesu vychází ze samotné práce dané školy. Pokud je tedy vztah neutěšený, těžko bude vše probíhat bez problému. Eskalace takového problému se projevila na škole v Rakovníku, kde byla pobodána učitelka studentem. Mezinárodní studie upozorňují již delší dobu na to, že v české republice školské klima postupně a pomalu upadá. Vybavíme-li si staré filmy, rozvzpomeneme si jistě na skutečnost, že dříve byl učitel brán jako "někdo". Jeho společenský status byl vysoký. Takto uznávaná osobnost měla i mezi rodiči poté lehčí pozici. Dnes v boji se zákony jen těžko nachází se prostoru, jak správně doplňovat výchovu na školách jednáním učitele-učitel zkrátka nemůže.